L'ossigenu dissoltu si riferisce à a quantità d'ossigenu dissoltu in l'acqua, generalmente registrata cum'è DO, espressa in milligrammi d'ossigenu per litru d'acqua (in mg/L o ppm). Certi cumposti organici sò biodegradati sottu l'azione di batteri aerobici, chì cunsumanu l'ossigenu dissoltu in l'acqua, è l'ossigenu dissoltu ùn pò esse rifornitu in tempu. I batteri anaerobici in u corpu d'acqua si multiplicheranu rapidamente, è a materia organica diventerà nera u corpu d'acqua per via di a corruzzione di l'odore. A quantità d'ossigenu dissoltu in l'acqua hè un indicatore per misurà a capacità d'autopurificazione di u corpu d'acqua. L'ossigenu dissoltu in l'acqua hè cunsumatu, è ci vole pocu tempu per ristabilisce u statu iniziale, indicendu chì u corpu d'acqua hà una forte capacità d'autopurificazione, o chì l'inquinamentu di u corpu d'acqua ùn hè micca seriu. Altrimenti, significa chì u corpu d'acqua hè seriamente inquinatu, a capacità d'autopurificazione hè debule, o ancu a capacità d'autopurificazione hè persa. Hè strettamente ligata à a pressione parziale di l'ossigenu in l'aria, a pressione atmosferica, a temperatura di l'acqua è a qualità di l'acqua.
1. Acquacultura: per assicurà a dumanda respiratoria di i prudutti acquatichi, monitoraghju in tempu reale di u cuntenutu d'ossigenu, allarme automaticu, ossigenazione automatica è altre funzioni
2. Monitoraghju di a qualità di l'acqua di l'acque naturali: Rileva u gradu d'inquinamentu è a capacità d'autodepurazione di l'acque, è prevene l'inquinamentu biologicu cum'è l'eutrofizazione di i corpi idrici.
3. Trattamentu di l'acque residue, indicatori di cuntrollu: u tank anaerobicu, u tank aerobicu, u tank di aerazione è altri indicatori sò aduprati per cuntrullà l'effettu di u trattamentu di l'acqua.
4. Cuntrollu di a currusione di i materiali metallichi in e cundutte d'acqua industriale: In generale, i sensori cù una gamma di ppb (ug/L) sò aduprati per cuntrullà a cundutta per ottene un ossigenu zero per impedisce a ruggine. Hè spessu adupratu in e centrale elettriche è in l'equipaggiamenti di caldaie.
Attualmente, u misuratore d'ossigenu dissoltu u più cumunu nantu à u mercatu hà dui principii di misurazione: u metudu di a membrana è u metudu di a fluorescenza. Dunque, chì hè a differenza trà i dui?
1. Metudu di membrana (cunnisciutu ancu cum'è metudu di polarografia, metudu di pressione costante)
U metudu di a membrana usa principii elettrochimichi. Una membrana semipermeabile hè aduprata per separà u catodu di platinu, l'anodu d'argentu è l'elettrolitu da l'esternu. Nurmalmente, u catodu hè guasi in cuntattu direttu cù stu filmu. L'ossigenu si diffonde à traversu a membrana à un rapportu proporzionale à a so pressione parziale. Più grande hè a pressione parziale di l'ossigenu, più ossigenu passerà à traversu a membrana. Quandu l'ossigenu dissoltu penetra continuamente a membrana è penetra in a cavità, hè riduttu nantu à u catodu per generà una corrente. Sta corrente hè direttamente proporzionale à a cuncentrazione di l'ossigenu dissoltu. A parte di u misuratore subisce un prucessu di amplificazione per cunvertisce a corrente misurata in una unità di cuncentrazione.
2. Fluorescenza
A sonda fluorescente hà una fonte di luce integrata chì emette luce blu è illumina u stratu fluorescente. A sustanza fluorescente emette luce rossa dopu esse stata eccitata. Siccomu e molecule d'ossigenu ponu piglià energia (effettu di spegnimentu), u tempu è l'intensità di a luce rossa eccitata sò ligati à e molecule d'ossigenu. A cuncentrazione hè inversamente proporzionale. Misurà a differenza di fase trà a luce rossa eccitata è a luce di riferimentu, è paragunandula cù u valore di calibrazione interna, si pò calculà a cuncentrazione di e molecule d'ossigenu. Nisun ossigenu hè cunsumatu durante a misurazione, i dati sò stabili, e prestazioni sò affidabili è ùn ci hè interferenza.
Analizemulu per tutti da l'usu:
1. Quandu si utilizanu elettrodi polarugrafici, riscaldatevi per almenu 15-30 minuti prima di a calibrazione o di a misurazione.
2. A causa di u cunsumu d'ossigenu da l'elettrodu, a cuncentrazione d'ossigenu nantu à a superficia di a sonda diminuirà istantaneamente, dunque hè impurtante di mischjà a suluzione durante a misurazione! In altre parolle, postu chì u cuntenutu d'ossigenu hè misuratu cunsumendu ossigenu, ci hè un errore sistematicu.
3. A causa di u prugressu di a reazione elettrochimica, a cuncentrazione di l'elettrolitu hè cunsumata constantemente, dunque hè necessariu aghjunghje regularmente elettrolitu per assicurà a cuncentrazione. Per assicurà chì ùn ci sianu micca bolle in l'elettrolitu di a membrana, hè necessariu caccià tutte e camere di liquidu quandu si installa l'aria di a testa di a membrana.
4. Dopu chì ogni elettrolitu hè aghjuntu, hè necessariu un novu ciclu di calibrazione (di solitu calibrazione di u puntu zero in acqua senza ossigenu è calibrazione di a pendenza in aria), è ancu s'ellu si usa u strumentu cù compensazione automatica di a temperatura, deve esse vicinu à Hè megliu calibrà l'elettrodu à a temperatura di a suluzione campione.
5. Nisuna bolla deve esse lasciata nantu à a superficia di a membrana semipermeabile durante u prucessu di misurazione, altrimenti leghjerà e bolle cum'è un campione saturatu d'ossigenu. Ùn hè micca cunsigliatu di aduprà in un serbatoiu d'aerazione.
6. Per ragioni di prucessu, a testa di a membrana hè relativamente fina, particularmente faciule da perforà in un certu mediu corrosivu, è hà una vita corta. Hè un articulu cunsumabile. Se a membrana hè dannighjata, deve esse rimpiazzata.
In riassuntu, u metudu di a membrana hè chì l'errore di precisione hè propensu à deviazione, u periodu di mantenimentu hè cortu, è l'operazione hè più problematica!
È chì ne hè di u metudu di fluorescenza ? A causa di u principiu fisicu, l'ossigenu hè adupratu solu cum'è catalizatore durante u prucessu di misurazione, dunque u prucessu di misurazione hè basicamente senza interferenze esterne ! E sonde d'alta precisione, senza manutenzione è di megliu qualità sò basicamente lasciate senza surveglianza per 1-2 anni dopu l'installazione. U metudu di fluorescenza ùn hà veramente micca difetti ? Benintesa chì ci n'hè !
Data di publicazione: 15 dicembre 2021